Problema tinerilor adolescenţi nu este nouă şi se pare că ea a apărut odată cu omenirea. În acest sens sunt edificatoare cuvintele atribuite lui Socrate(secolul V î.e.n.): "Tineretul nostru iubeşte luxul.
Originile problemelor noastre legate de relații se află în interiorul nostru. Ne putem schimba mai ușor pe noi înșine decât pe ceilalți.
Pentru că, în majoritatea cazurilor, copiii sunt cei care vin la terapie (adolescenți) și, nu în ultimul rând, adulții care calcă pragul cabinetului meu sunt nemulțumiți de comportamentul copiilor lor și, ca părinți, nu reușesc să găsească o cale de comunicare asertivă, doresc să prezint câteva aspecte importante care sunt necesare într-o educare, în spirit democratic, a copiilor.
Sunt lucruri pe care le știm prea puțin despre noi, despre alții și despre creierul uman. Oricat de multe cercetări s-au făcut și continuă să se facă, oricât de mult ne-au ajutat mințile luminate precum Freud și Jung, pionierii psihologiei, creierul uman ramane încă un mister.
„Terorismul” emoțional se bazează pe ansamblul de intenții, dorințe și temeri exprimate, proiectate asupra celuilalt, ancorate în celălalt sub pretextul iubirii. Nu sentimentele sau dorințele noastre îl atacă pe celălalt, ci mecanismele de apărare, temerile și crispările noastre.